Ciao Venetia!

4.57 (14 voturi)
Nota:
Votează:
Trebuie să fii logat pentru a vota

Cea mai frumoasa vacanta dintre toate, cred cu convingere ca a fost ultima vacanta!
Am totdeauna aceasta impresie!
Imaginile imi sunt proaspete in minte si impresiile sunt puternice!
Incerc sa descrie cele 4 zile petrecute de Ziua Indragostitilor-la VENETIA asemeni unui pictor din renastere, asemeni lui Tiziano!
Am decis impreuna cu sotul meu, ca cel mai nimerit loc ar fi pentru noi, un cuplu casatorit de 15 ani, sa mergem pe 14 februarie la Venetia, orasul lui Casanova, al Dogilor, al plimbarilor romantice pe Canal Grande cu gondola , orasul in care au creat Tiziano, Tintoretto, Veronese, Canova, Bellini si unde marele compozitor Vivaldi a trait o parte din viata sa artistica si nu numai, compunand arii si opere care ne bucura si astazi auzul si inimile ("Cele patru anotimpuri"),
de-asemenea si orasul podurilor de poveste peste multele canale care impanzesc tot orasul si care fac deliciul vizitatorilor (podul Rialto, podul cel nou de la gara Santa Lucia, podul Academiei, fiind cele mai mari).
In Piata San Marco in interiorul Basilicii San Marco, ne-am jurat dragoste pana la sfarsitul vietii!
Dupa reinnoirea juramintelor, am iesit din basilica si am privit intreaga piata San Marco facand un tur de 360 grade imbratisati, privind pe rand Campanille, Turnul cu ceas si zodii, Basilica San Marco, Palatul Dogilor, cele 2 coloane care au in varf lor, leul inaripat si sfantul, ambele fiind simbolurile Venetiei, Canal Grande, muzeul Correr si din nou am privit Turnul Clopotnitei - Campanille!!!
Cata bucurie, emotiile ne coplesisera la propriu!
Dupa acest moment romantic am plecat pe Canal Grande cu gondola!
Era un apus de soare ca-n filme si un decor general de vis!
A fost cea mai frumoasa ora din viata mea! Este un moment unic si deosebit!
Trebuie trait ca sa-ti poti da seama cum este!
Venetia ne-a imbogatit atat de mult spiritual! Are foarte multe muzee (Ca’ Pesari-muzeul de arta moderna, mari sulptori si pictori, Ca’ Rezzonico-muzeul sec. XVII, Ca D’Oro, Palazzo Grassi, Muzeul Peggy Guggenheim (opere semnate Dali, Picasso, Kandinsky, Paul Klee, Klimt, marele Constantin Brancusi-Pasarea Maiastra si Pasarea in zbor, etc.) , muzeul Academiei unde se por admira operele lui Veronese, Bellini, Tintoretto de dimensiuni uriase, Scoala San Rocco unde predomina operele lui Tintoretto si Tiziano avand dimensiuni impresionante, muzeul Correr-muzeul istoriei orasului Venetia dar mai are si foarte multe biserici pe care le-am vizita cu venice cardul - Basilica Santa Maria Gloriosa, Basilica dei Frari si multe, multe altele.
Recomand achizitionarea unui Venice Card care include multe muzee cat si transport intern plus bisericile importante si intrarea gratis la toaletele publice!

Am mai vizitat si Casa Goldoni, fiind cel care a scris opere de teatru precum "Badaranii", asemuit cu Moliere. Ne-am despartit cu greu de Venetia, plecand cu vapporeto pana la aeroportul Marco Polo. Apropo, Marco Polo este celebra figura a Venetiei, cel care l-a cunoscut si pe Gingis Han si care a facut comert pe mare cu China si Asia in general.
Au fost multe de vazut si doar cu o buna organizare am reusit sa atingem majoritatea obiectivelor turistice care atrag atat de multi vizitatori din toate colturile lumii.
VENETIA- mereu o destinatie de vis! O destinatie romantica!

Am vizitat Casa Goldoni, el fiind cel care a scris opere de teatru precum "Badaranii", asemuit cu Moliere. Ne-am despartit cu greu de Venetia, plecand cu vapporeto pana la aeroportul Marco Polo. Apropo, Marco Polo este celebra figura a Venetiei, cel care l-a cunoscut si pe Gingis Han si care a facut comert pe mare cu China si Asia in general.