Atena altfel

5 (2 voturi)
Nota:
Votează:
Trebuie să fii logat pentru a vota

Ceea ce m-a determinat sa merg la Atena a fost faptul ca in acele excursii standard de 1 zi organizate de obicei de firmele de turism vizitezi Acropole si asisti la schimbarea garzii si, in schimb, ti se pomeneste despre tot felul de locuri interesante despre care ramai cu povestile. Iar eu am vrut sa le vad. Poate stiti, poate nu, dar acel bilet de 12 euro pentru Acropole este valabil 4 zile si iti permite de asemenea sa vizitezi Agora antica, Agora romana, Teatrul lui Dionissos, Kerameikos si Templul lui Zeus. Beineinteles ca am fost peste tot. Si credeti-ma ca merita. Am urcat de asemenea pe colina Philoppapou unde, pe langa acel monument deosebit poti sa admiri Acropole si intreaga Atena. Un alt urcus, de data aceasta cu funicularul, l-am facut pe dealul Lycabettos, cu minunata biserica alba a Sf. Gheorghe. Am mai vizitat Galeria Nationala, unde, printre altele, am vazut cateva picturi de El Greco si sculpturi de Rodin si m-am indragostit de o lucrare de arta moderna numita "Cypress of memory". O mentiune deosebita as face pentru muzeul bijuteriilor Illias Lalaounis, unde, unele din cele 50 de colectii nu te lasa pur si simplu sa pleci de langa ele. Sa nu ratati noul muzeu al Acropolei. Merita. O zi am fost la Egina, cu o barca de mare viteza. Ajungi acolo cam in 40 minute. Am vizitat manastirea Sf. Nectarie si Templul lui Apheia. Este mult mai ieftin decat clasicele oferte de "excursie de 1 zi in cele 3 insule" cu ferry-boat-ul si, in plus, poti sa-ti organizezi timpul asa cum vrei. Un alt loc pe care am dorit sa-l vizitez si care mi-a placut mult a fost templul lui Poseidon din Sunio, ocazie cu care am vazut toata riviera Atenei. Din pacate am fost acolo dimineata, nu la asfintit cand se spune ca este ceva de vis.
Despre transportul in timpul acestor zile, exista diverse card-uri, eu am cumparat unul pentru 7 zile, care iti permite sa folosesti orice autobuz, troleibuz, tramvai sau metro-ul. Este foarte util. De stat am stat intr-un hotel de 4 stele in Glyfada. A fost foarte curat si personalul deosebit de prietenos, iar daca treceai strada erai pe plaja. Sa nu radeti, dar am fost doar o singura data.
Am sa va arat si niste poze.
Mai sunt o multime de locuri de vizitat in Atena dar, ramane pe alta data.