LISABONA fascinaţia lusitană

5 (3 voturi)
Nota:
Votează:
Trebuie să fii logat pentru a vota

Am ajuns aici în urma unui stagiu internaţional de instruire (desfăşurat în 4 ţări) şi acum trebuia să ne susţinem aici proiectele elaborate de noi! La aeroport am fost aşteptaţi de colegii noştri portughezi, care ne-au fost ghizi spre Barreiro un orăşel aflat chiar lângă capitala Portugaliei. Eram cu toţii impresionaţi de monumentele şi clădirile istorice ce se vedeau pe geamul autobuzului care ne ducea căte Praca do Comercio (Piaţa de Comerţ) locul de unde urma să luăm linia de feriboat către Barreiro O călătorie cu feriboatul era 2,40 EURO însă noi ne-am luat cartele de 10 călătorii la preţul de 11,9 EURO. Ajunşi în Barreiro am fost instalaţi într-o clădire ce ţinea de un centru cultural (deoarece erau mai ieftine iar în Barreiro NU sunt hoteluri). Fiind prima zi aici şi noi fiind foarte obosiţi după zbor (şi 2 ore diferenţă fus orar) ne-am limitat la a vizita orăşelul Barreiro şi să luăm masa la un restaurant cu specific indian PICNIC 3 (am înţeles de la chelnerul 100% indian că în Lisabona ar exista PICNIC 1 & 2) şi de fapt există chiar un lanţ naţional de restaurante indiene Picnic vezi :aici. Când am făcut plata chelnerul mi-a dat restul cu 5 EURO mai mult şi corect cum m ştiţi i-am restituit această sumă într-o bancnotă de 5 EURO, însă simpaticul chelner indian a înţeles de la mine că acela este bacşişul său şi mi-a mulţumit frumos!!!

A doua zi am fost primii, eu şi prietenul meu Liviu, care ne-am prezentat proiectele în cadrul acestui stagiu după o evaluare maximă a juriului au urmat alte proiecte şi-am fost liberi!!! Aşa că ne-am dus în cameră ne-am lăsat materialele de prezentare şi-am plecat spre Lisabona, nu înainte de a fi salutaţi pe stradă de unlocalnic: chelnerul de la Picnic 3!

Aş putea să vă spun că Lisabona este frumoasă dar v-aş minţi fiindcă este SUPERBĂ cel puţin mie mi-a plăcut mai mult decât Barcelona, unde fusesem cu 4 luni înainte! Ca peste tot în lume şi aici lume interlopă şi indivizi dubioşi, însă nicăieri nu mi s-a oferit droguri în plină stradă: un african dubios a venit spre noi doi şi ne-a întrebat: "Marijuana, haşiş, joint! ? ", "NO THANKS! " am răspuns noi doi uimiţi de ceea ce ni se întâmpla "Ooooo cocaina, heroina! ? " a venit instantaneu oferta uimită a africanului, după ce l-am convins că NU aveam în diurnă permisiunea de a achiziţiona droguri am plecat mai departe spre Turnul Belem şi Castelul Sao Jorge obiective pe care ni le propusesem încă de la plecarea din ţară. Am decis să renunţăm la orice fel de mijloc de locomoţie şi să luăm Lisabona la picior, o idee foarte inspirată fiindcă Lisabona freamătă de istorie la tot pasul şi NU doar obiectivele turistice sunt atractive ci şi oraşul însăşi.

Ca şi în Barcelona (pe RAMBLA) şi aici pot fi întâlniţi "oamenii statuie", dar şi FOARTE multe terase unde chelnerii îţi sar în faţă cu meniurile îmietoare la tot pasul. Lângă o terasă doi cerşetori cu un acordeon şi-un pahar de strâns mărunţiş spuneau: "Hai să intrăm aici că iese banu' gros aici! ". DA aţi ghicit erau românaşi de ai noştri sosiţi la "produs" în capitala Portugaliei, am început să vorbim în engleză să nu ne creadă lumea din grup cu ei şi-am plecat mai departe!!!

A doua zi am vrut să mergem pe Ponte 25 de Abril cel mai lung pod din lume (17,2 Km.) pod ce leagă Lisabona de peninsula Setubal, peste râul Tejo, însă am fost informaţi de către colegii noştri portughezi că este DOAR un pod rutier şi este interzis accesul pietonal aici. Aşa că ne-am folosit din nou cartelele de 10 călătorii şi-am plecat iar spre Lisabona din Placa do Comercio am ajuns la Liftul Santa Justa un obiectiv de unde poţi avea o panoramă asupra cartierului Baixa a Lisabonei. În următoarea zi ne-am delectat cu o plimbare cu Tramvaiul 28 sau "Electrico 28" cum îi spun ei o linie de tramvai special creată pentru turiştii care vor să descopere Lisabona.

Masa festivă de încheiere a stagiului de instruire am luat-o în Barreiro la Casa Transmontana un restaurant destul de cochet şi cu preţuri foarte accesibile. De altfel la plecarea din România cineva ne spunea că Lisabona ar fi cea mai ieftină capitală europeană, ceea ce pot confirma preţurile mult mai ieftine chiar şi ca la noi la Ploieşti. Oricum atunci era până în "criza mondială" nu ştiu cum o mai fi acum!

În ciuda riscului de a deveni consumator de droguri şi a faptului că am stat DOAR 5 zile Lisabona este unul din oraşele care m-au încântat cel mai mult până acum, motiv pentru care vi-l recomand şi dumneavoastră cu cea mai mare căldură!!!